ליצמן מתעקש: "אמרתי לביבי: ברגע שתכניס את לפיד – אני פורש"

משה נתנאל 1 Comment on ליצמן מתעקש: "אמרתי לביבי: ברגע שתכניס את לפיד – אני פורש"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הבריאות יעקב ליצמן התראיין הערב לאריה ארליך ב"מהדורה המרכזית", והתייחס למספר סוגיות בוערות. ראשית הכחיש ליצמן את הפרסומים היום על שינוי עמדתו בעניין כניסת "יש עתיד" לקואליציה: "אמרתי חד משמעית: אני פורש מהקואליציה. נקודה. לא יודע לאיזה תקשורת אתם מקשיבים. ברגע שנתניהו מכניס אות לפיד – אני פורש".

למרות שהביע הסכמה כללית להרחבת הממשלה, חזר ליצמן על דעתו: "אמרתי כבר. כל זמן שיהיה 61 בקואליציה – היא תחזיק מעמד. 67 – תנדנד. ב – 80 הקואליציה תיפול. עם לפיד לא אשב. זה לא על הפרק בכלל. הממשלה כבר עברה את התקציב א"א אפשר להפיל אותה בקרוב. אפשר אולי להפיל חוקים אבל לא ממשלה".

ליצמן סיפר על הרפורמה לטיפולי שיניים בחינם שעולה שלב, וחשף תוכנית לטיפולים חינם לאזרחים וותיקים: "מביא לממשלה ביום ראשון את אישור טיפול השיניים בחינם, שהיה עד גיל 12, לגיל 14. בקדנציה הקודמת שלי, היה כבר כסף מוכן להעלות, ואז הגיעה גרמן והחזירה את הכסף לאוצר. לדעתי זה בא מרשעות לא משום דבר אחרת. כבר היה את הכסף".

"בהסכם קואליציוני סוכם שיחזור התקציב עד גיל 14. אחרי זה אמור לעלות כל שנה בשנה נוספת עד גיל 18. ישבתי היום עם השרה גילה גמליאל, ואנחנו בוחנים אפשרות של טיפולי שיניים חינם לאזרחים ותיקים. מגיל 70 ומעלה".

בעניין הסערות שהנשיא ריבלין עורר בתקופה האחרונה, מסרב ליצמן להתרגש, ומתייצב לצד ידידו משכבר הימים: "לא כל מה שהנשיא עושה אני מסכים. ברור שלא מסכים בשום דבר בעניין הרפורמים. הסיבה שלא מחיתי כי הוא עשה את זה בבית של אובמה. אם הוא היה הולך למרכז רפורמי, הייתי יוצא במחאה רועשת ונמרצת. הוא לא עשה את זה. הוא הלך לאובמה ושם זה קרה".

ליצמן הביע סלידה מהקמפיינים נגד ריבלין: "לא מסכים לזה שתוקפים. חושב שצריך לכבד. לכל אחד יש את הדרך שלו. הוא משתתף אני לא הייתי משתתף. כמו שלא הייתי רוצה שיתקפו אותי כשלא מכבדים את דעתי. ביקורת מותר למתוח, אבל לא כל מיני דברים שאינם לרוח היהדות".

על מינויו של פרופ' אבי שמחון, שהתבטא בעבר נגד משפחות ברוכות ילדים ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, אמר ליצמן: "מחיתי בזמנו כשהדברים נאמרו, וגם כעת, אמרתי לנתניהו כהאי לישנא: אם לא היית מתקן את קצבאות הילדים – הייתי מוחה ועוד איך, בגלל שתיקנת לא אדבר. אחרי שהוא החזיר את הקצבאות אני יכול לבוא אליו בטענות?! הוא עשה את ההפוך ממה שההוא אמר! א"א לפרק קואליציה על כל דבר. זה רק יועץ כאן, לא כל דבר עושים משבר".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    יש כאן מושגים חדשים ב"רוח היהדות", לא למחות ברבלין כי זה היה "רק" בבית של אובמה
    מי זה אובמה? באיזה כפר הוא ראש מועצה שמסכן רבלין התלבשו עליו שלא ברוח היהדות?